to date

Free JavaScripts provided
by The JavaScript Source

KEGAGALAN atau KEMENANGAN?

Kegagalan & kemenangan?

Kegagalan bukan bermakna saya telah gagal, ia hanya bermakna saya belum lagi berjaya...

Kegagalan bukan bermakna saya tidak mencapai apa-apa, ia hanya bermakna saya telah pelajari banyak perkara...

Kegagalan tidak bermakna saya telah diperbodohkan, ia bermakna saya berkeyakinan tinggi untuk mencuba sesuatu yang baru dalam proses perjalanan menuju kejayaan...

Kegagalan bukan bermakna saya tewas, ia hanya bermakna saya berani mengatasi diri saya agar menjadi seorang yang lebih baik...

Kegagalan bukan bermakna saya rugi, ia hanya sekadar proses untuk saya mengenalpasti kelemahan diri dan megenal diri saya dengan lebih sempurna...

Kegagalan bukanlah bermakna saya perlu menyerah kalah, ia bermakna saya mesti melipatgandakan usaha saya dengan lebih gigih...

Kegagalan bukan bermakna saya tidak mungkin berjaya, ia bermakna saya perlu lebih ikhlas, sabar dan redha atas segala hikmah dan ketentuan allah atas hambanya...kerana...

Kita merancang...tetapi hakikat yang menentukan segala-galanya bukan lah ditangan kita...

Kemenangan terbesar seseorang adalah apabila dia mampu mengenal diri dan mengatasi "musuh" didalam diri?...


A similitude of those who disbelieve in their Lord: Their works are as ashes which the wind bloweth hard upon a stormy day. They have no control of aught that they have earned. That is the extreme failure.
~ Sura 14 - Ibrahim (MAKKA) : Verse 18

And he is indeed a failure who stunteth it.
~ Sura 91 - Ash-Shams (MAKKA) : Verse 10

These race for the good things, and they shall win them in the race.
~ Sura 23 - Al-Mumenoon (MAKKA) : Verse 61

The Believers must (eventually) win through
~ Sura 23 - Al-Mumenoon (MAKKA) : Verse 1

It is such as obey Allah and His Messenger and fear Allah and do right, that will win (in the end).
~ Sura 24 - Al-Noor (MADINA) : Verse 52